Táborozási Élménybeszámoló Pályázat 2017

Tóth Réka (Monostorpályi)

Réka pályázata a szavazáson az 1. helyet érdemelte ki, szívből GRATULÁLUNK az első helyezéshez !

Legkedvesebb nyári élményem

Nyáron sok szép élményben volt részem, de nekem mégis a szanticskai tánctábor tetszett a legjobban, amelyet a Monostorpályi Rozmaring Néptánc egyesület szervezett.

Egy meleg pénteki reggelen július 28.-án indultunk  Borsod -Abaúj-Zemplén megyébe a családommal és a tánccsoportommal. Az út nem volt hosszú, ezért már 13 óra körül elfoglalhattuk a szálláshelyünket. Ezt követően mentünk ebédelni, majd pihentünk egy kicsit, aztán kezdetét vette az első táncpróba. Ezen a nyáron a Gömöri táncok alapjait sajátíthattuk el, ismerhettük meg. A próbákat Vámosi István a Debreceni Népi Együttes táncpedagógusa tartotta.

Másnaptól a reggelit 3 órás próbák követték. A hagyományoknak megfelelően a táborozó gyerekek három csoportra lettek osztva, mely csoportokat a magyar zászló színeivel jelölték meg. A tábor ideje alatt a csapatoknak különböző feladatokat kellett végrehajtaniuk, melyekért pontok jártak. Majd az utolsó este összesítésre kerültek és aztán derült ki, hogy kik teljesítettek a legjobban az idei tánctáborban.

A tánctanuláson kívül a vezetőink gondoskodtak a kikapcsolódásunkról is.  Július 30-án a Diósgyőri várba látogattunk el, ahol megtekintettük a várat, illetve a középkori lovagi bemutatót a küzdőtéren. A táborhelyre visszaérve, vacsora után, Debrecenből érkezett vándor színtársulat szórakoztatott bennünket vicces jelenetekkel. Ezen az estén mindenki arcáról vidámság tükröződött, feledve a fárasztó napot.
Másnap szintén útra keltünk a próbát és ebédet követően, ekkor a miskolci Selyemréti strandra látogattunk el, ahol egy kellemes délutánt tölthettünk, illetve felfrissülhettünk a nagy melegben.

A haza utazásunk napján a Jósvafői cseppkőbarlangot látogattuk meg. A barlangban nagyon hűvös volt, de a kezdeti didergésünket feledtették a szebbnél szebb és különleges cseppkőképződmények.
Alaposabban megismerkedhettünk Szanticskával, a csapatverseny egyik feladatának segítségével. Megtudtuk, hogy 19 házból és két templomból áll, 3 állandó lakos van. Már 1979-ben a Másfélmillió lépés Magyarországon című műsorban is bemutatták, mint Magyarország legkisebb települését.

A szállásadónk lányával nagyon jó barátságot kötöttünk, akit Lucának hívnak. Minden reggel korán kelt, hogy az állatait megetesse, megitassa. A gazdaságban voltak lovak, egy kecske és egy lámát is láthattunk közelről. Lucának volt két kutyusa, akik, mint az árnyék mindenhova követték.
A próbákon kívül mindennap különböző feladatokat kaptak a csapatok, melyek megoldásáért pontok jártak. Szabadidőnkben kézművesfoglalkozásokon lehetett részt venni vagy pihentünk. A kézműveskedést képzett játszóházvezető irányította, ahol szép dolgokat készíthettünk, mint például nemezlabda, ékszerek gyöngyökből, nemezből.

A tábor záróestéjére minden csapat feladatul kapta, hogy a tanult táncból önálló koreográfiát készítsenek. A záróeste a pedagógusok és a kísérő szülők előtt a csapatok bemutatták a táncukat, melyek azt követően pontozásra kerültek. A hét alatt összegyűjtött és a záróeste még kapott pontok összesítését követően kirajzolódott a végeredmény. A helyezésektől függetlenül minden csapat részesült valamilyen ajándékba.
Sajnos az este további része már a hazautra készülődéssel telt.

Nagyon örültem, hogy ebben az évben is lehetőségem volt arra, hogy a tánccsoportommal töltsem a nyaram egy részét. Nagyon jól éreztem magam az idei tánctáborban is és remélem, jövőre is szerveznek ilyen tábort és részt tudok majd rajta venni.